Jaką wersję octavii 2 z silnikiem diesla wybrać?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #51
    Zamieszczone przez sontario
    Zamieszczone przez cybant
    czapka
    Czy skoro te pękające głowice w BKD podciągnięto pod wadę fabryczną a nie wszystkie egzemplarze na to cierpią (nie u wszystkich się to uwidoczniło), to co jest przyczyną tych defektów? Zastanawiał się już ktoś?
    o ile wiem, przyczyną jest źle poprowadzony jeden z kanalików olejowych czy jak sie to tam nazywa.
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #52
      Zamieszczone przez AndiT
      Jesli ktos juz naprawde chce sie przyczepic do tego silnika to mozna znalezc jedna wade, a jest nia dosc duzy apetyt na olej napedowy.
      Silnik ten w SKODZIE ma oznaczenie BMN a w PASSACIE szedl chyba jako BMR.

      Silnik 140KM jest bardziej oszczedny ale ma tez pare inych przypadlosci o ktorych mozna poczytac na forum.
      Nie do końca się z tym zgodzę.
      Z moich obserwacji wynika, ze BMN pali tyle samo co BKD.

      Generalnie oba silniki lubią sobie łyknąć sporo w mieście, ale na trasie są całkiem oszczędne.
      Podam przykład z wczoraj dla BMN - trasa Warszawa - Płock (100 km) i potem Płock - Warszawa, nie spiesząc się z prędkościami do 120-130 km/h + 50 km po Warszawie (raczej bez korków, ale wiadomo, że ciasno) spalanie wyniosło 6,7 litra.
      Moim zdaniem to bardzo dobry wynik.

      BKD w takich warunkach mniej nie spali.
      TDI 205PS

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #53
        Zamieszczone przez MiKruS
        6,7 litra.
        Moim zdaniem to bardzo dobry wynik.
        za to BXE spali mniej - 6,65 :szeroki_usmiech
        (wczoraj zrobiłem prawie dokładnie taki sam przelot jak Ty )
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • AndiT
          Rider
          • 2008
          • 332

          #54
          Zamieszczone przez MiKruS
          Zamieszczone przez AndiT
          Jesli ktos juz naprawde chce sie przyczepic do tego silnika to mozna znalezc jedna wade, a jest nia dosc duzy apetyt na olej napedowy.
          Silnik ten w SKODZIE ma oznaczenie BMN a w PASSACIE szedl chyba jako BMR.

          Silnik 140KM jest bardziej oszczedny ale ma tez pare inych przypadlosci o ktorych mozna poczytac na forum.
          Nie do końca się z tym zgodzę.
          Z moich obserwacji wynika, ze BMN pali tyle samo co BKD.

          Generalnie oba silniki lubią sobie łyknąć sporo w mieście, ale na trasie są całkiem oszczędne.
          Podam przykład z wczoraj dla BMN - trasa Warszawa - Płock (100 km) i potem Płock - Warszawa, nie spiesząc się z prędkościami do 120-130 km/h + 50 km po Warszawie (raczej bez korków, ale wiadomo, że ciasno) spalanie wyniosło 6,7 litra.
          Moim zdaniem to bardzo dobry wynik.

          BKD w takich warunkach mniej nie spali.

          Rozumiem to ze nie do konca sie zgadzasz ze mna, ale czy przypadkiem nie zapomniales o jednym malym, takim drobnym drobniutkim fakcie jak modyfikacja sterownika w Twoim samochodzie na 204,7 PS i 408,1 Nm. Jak wiadomo po tej malej, drobnej operacji silnik BMN lyka mniej oleju napedowego niz przed nia
          Czyli w swietle przedstawionego faktu masz pelna racje, aczkolwiek ja takze


          Szkoda a czy przypadkiem ta wada nie jest juz poprawiona?
          Mowie tutaj o źle poprowadzonym jednym z kanalików olejowych w silnikach BKD.
          Nie mam wiedzy w tym temacie, wiec moze ktos z czytajacych cos wie o tym?
          M47N2

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #55
            Zamieszczone przez AndiT
            Rozumiem to ze nie do konca sie zgadzasz ze mna, ale czy przypadkiem nie zapomniales o jednym malym, takim drobnym drobniutkim fakcie jak modyfikacja sterownika w Twoim samochodzie na 204,7 PS i 408,1 Nm. Jak wiadomo po tej malej, drobnej operacji silnik BMN lyka mniej oleju napedowego niz przed nia
            z tym mniejszym spalaniem po programie to bym nie przesadzał :szeroki_usmiech

            Zamieszczone przez AndiT
            Szkoda a czy przypadkiem ta wada nie jest juz poprawiona?
            no JUŻ jest, ale ciągle wśród używanych mozna na to trafić.
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • Thundi
              L&K
              • 2005
              • 1157

              #56
              Zamieszczone przez AndiT
              Szkoda a czy przypadkiem ta wada nie jest juz poprawiona?
              Mowie tutaj o źle poprowadzonym jednym z kanalików olejowych w silnikach BKD.
              Nie mam wiedzy w tym temacie, wiec moze ktos z czytajacych cos wie o tym?
              Ta wada została wyeliminowana ale w używkach można kupić auto z tą wadą.
              Jednak jest druga wada fabryczna o której tu wspominałem (wałek napędu pompy oleju)
              i ta wyeliminowana niestety nie została a koszta przywrócenia samochodu do stanu normalności są podobne jak w przypadku pierwszej (w znanym mi Passacie skończyło się na wymianie silnika i paru innych części - koszt niemały)
              O ortografie dba FF.
              Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
              http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
              Skoda Octavia & Audi A6

              Komentarz

              • Klauzero
                Rider
                • 2008
                • 575

                #57
                Zamieszczone przez stysiek
                ale czy to oznacza że fabrycznie wychodziły 2.0 TDI 140 i 170KM z tym samym oznaczeniem ???
                chyba raczej nie.
                Jasne, że nie. Pisząc o prawach rynku wtórnego, miałem na myśli, że spokojnie znajdzie się 2.0 TDI (określmy dokładnie np: BKD 2.0 103kW 140KM), który dzięki inwencji twórczej właściciela (z niemałym udziałem tunera w tym przedsięwzięciu) do stada drzemiących pod maską dołączy dodatkowe 30 koni. Co oczywiście nie oznacza, że będą to jednostki tożsame z wersją 170 konną...
                Zamieszczone przez AndiT
                Z wyrazami szacunku dla praw rynku chcialbym powiedziec, ze z technicznego punktu widzenia te 2 silniki to zupelnie inne motorownie
                Dokładnie.
                Mądry Polak po ©kodzie...

                Komentarz

                • MiKruS
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7976

                  #58
                  Zamieszczone przez AndiT
                  Rozumiem to ze nie do konca sie zgadzasz ze mna, ale czy przypadkiem nie zapomniales o jednym malym, takim drobnym drobniutkim fakcie jak modyfikacja sterownika w Twoim samochodzie na 204,7 PS i 408,1 Nm. Jak wiadomo po tej malej, drobnej operacji silnik BMN lyka mniej oleju napedowego niz przed nia
                  Czyli w swietle przedstawionego faktu masz pelna racje, aczkolwiek ja takze
                  Mniejsza o to kto ma rację, a kto nie.
                  Ja na serii przejeździłem ok 6000 km, wiec na tyle dużo, ze mam jakąś wiedzę na ten temat. Nie zanotowałem również zmniejszenia spalania po chiptuningu, aczkolwiek również ono nie wzrosło.

                  Co do 2.0 BKD, to moja osobista wiedza na temat spalania jest żadna, ale widzę jakie wartości podają koledzy na naszym forum, zarówno w autach seryjnych jak i dłubanych.
                  Wyciągajc z tych danych jakąś tam średnią stwierdzam z całą odpowiedzialnością i bez zadnego naciągania, ze BMN nie pali więcej od BKD.
                  TDI 205PS

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #59
                    Zamieszczone przez MiKruS
                    Wyciągajc z tych danych jakąś tam średnią stwierdzam z całą odpowiedzialnością i bez zadnego naciągania, ze BMN nie pali więcej od BKD.
                    tyle samo pali i u Ciebie i u Berniego i u mnie, a BXE jakis litr mniej średnio i tyle.
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • sontario
                      Rider
                      • 2007
                      • 260
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #60
                      Mój BKD po modzie też wcale nie pali inaczej niż przed... W mieście wiadomo, w zależności od wielkości korków o spalaniu się nie mówi... Ale trasy, gdzie można to sprawdzić są już miarodajne. Ja nie preferuję PSJ, ale też nie zdzieram klocków co 30 kkm. Staram się przewidywać i wykorzystywać silnik do hamowania. Jednak jak już jestem na polskich wspaniałych autobahnach, to lubię depnąć i se jechać w okolicach 160-180 jak jest tylko gdzie. Średnia z wielu tras nigdy nie spadła mi poniżej 6,7 ani nie przekroczyła 7,1 l/100 km. Jazda oczywiście z klimatyzacją. Zdecydowanie bardziej oszczędne to są, ale 8-zaworowe motorownie 1,9 TDI we wszystkich wersjach. Miałem fabie ATD, to tam przekroczyć w trasie 5,5 litra było naprawdę ciężko...
                      OII Elegance 2.0 TDI

                      Komentarz

                      • AndiT
                        Rider
                        • 2008
                        • 332

                        #61
                        Odswierze temat, gdyz szukam informacji w temacie glowic do BKD.
                        Czy ktos wie konkretnie od kiedy wada pekajacych glowic zostala poprawiona?
                        Gdzies znalazlem informacje, ze poprawiono ta wade w 2005 roku, ale przyjrzalem sie tematowi doglebniej (poniewaz zaczynam sie zastanawiac nad BKD jako elternatywa dla BMN) i znalazlem tematy o dalszym pekaniu glowic w roczniku 2006.
                        Czy ktos pracujacy w serwisie moglby sie wypowiedziec czy skody z silnikami BKD dalej przyjezdzaja na wymiane glowic, czy juz nie? A jak nie, to od ktorego rocznika?
                        Wg. mnie, po lekturze internetu wychodzi ze w roczniku produkcji 2006 jeszcze pekaly, a jak to jest z 2007?
                        M47N2

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #62
                          Zamieszczone przez AndiT
                          wychodzi ze w roczniku produkcji 2006 jeszcze pekaly
                          to nie musi być tak, że pękały, tylko mogły być pęknięte wcześniej a ktoś mógł to olać i zabrać się za sprawę jak ubytki płynu były już spore, tak jak u mnie.
                          moja rok produkcji 2005 MY2006 była obarczona tą wadą, od początku zresztą, tyle, że ja zdecydowałem się na naprawę dopiero przed samym końcem gwarancji czyli we wrześniu 2007.
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            #63
                            samochody sie psuja po prostu czasami . kolegi A3 2,0tdi wczoraj padł , podobno przepustnica , 50 tys km .

                            to tak na marginesie oczywiście
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #64
                              Zamieszczone przez leszekmw
                              samochody sie psuja po prostu czasami
                              przecież chodzi o wadę fabryczną a nie zrządzenie losu :szeroki_usmiech
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                #65
                                w sumie , tak :wink:

                                bardziej chodziło mi o ogół .
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                Pracuję...